Kunnen focussen in een hectische tijd

Deze hectische levensloop die we vandaag de dag ervaren is niet echt uniek voor onze generatie. Dat mag misschien verrassend lijken, want hoe vaak heb je niet gehoord van “de goede oude tijd”, toen het leven langzamer en eenvoudiger was?

Zelfs in de jaren twintig waren de levens van mensen gehaast, afgeleid en hectisch.

Toch kunnen we er op aan dat wij nu in een tijd leven waar mensen heel wat meer afleiding voorgeschoteld krijgen. In het leven van een persoon is er nog nooit zoveel afleiding geweest als nu. Voor velen maakt dat het heel moeilijk om op de juiste zaken te focussen.

Tijdens de lockdown weken heeft onze telefoon niet stil gestaan. Ook hebben wij per e-mail heel wat vragen binnen gekregen. Wat op valt, is dat als er iets ernstig gebeurt, de mensen ineens aan God beginnen te denken. Dan vragen velen zich af waarom God zoiets toe laat. Geconfronteerd met heel wat vragen viel ons op dat wij op onze websites in het Engels wel heel veel van de gestelde vragen beantwoord hadden in het verleden. Meerdere artikels in het verleden bespraken in het Engels elementen die vele mensen zich af vroegen. Maar, omdat er nog zo geen bespreking in het Nederlands was, hebben wij nu hiervoor een Nederlandstalige website voorzien.

Christen focus: a website die richting wenst te geven om Jezus en zijn hemelse Vader Jehovah God te kennen en te volgen

Op de nieuwe website “Christen Focus” proberen we een beeld te geven hoe wij als christen ons gericht moeten houden op bepaalde zaken en bepaalde personen.

De site geeft u enkele ideeën aan hoe u gefocust kan blijven op God in de dagelijkse sleur, terwijl er zoveel dingen strijden om onze aandacht.

Christen Focus: Naderen tot God

Als jij gefocust blijft op God, zal het leven heel wat makkelijker lopen dan voor hen die in het duister vissen.

Om ons leven ten goede op te bouwen en er zeker van te zijn om deelgenoten te worden van de hoop in Christus, moeten wij ons richten op Jezus Christus en zijn hemelse Vader. In beiden moeten wij ons geloof en vertrouwen stellen.

Om het goed leven op te bouwen moeten we ook de dingen van God opnemen in ons dagelijks leven.

Pagina van de website Christen Focus: Focus op bidden.

Om op God gefocust te blijven, moet je in Hem blijven. Je moet met Hem een relatie durven aan gaan waarbij je onbezorgd naar Hem toe kan stappen en met Hem praten. God heeft je welsprekende, langdradige, vrome klinkende verhandelingen niet nodig, doorspekt met ‘Uwe, duizenden’ en ‘almachten’. Hij wil je hart, en vaak in gebed klinkt dat zo simpel als “God, help!” Heel eenvoudig een eenvoudig gemoedelijk gesprek aan gaan, zoals je met je beste vriend hier op aarde zou doen.

Christen Focus op Paradijselijk Koninkrijk – Vooropgestelde en huidige wereld.

Er is zo veel rondom ons dat het soms moeilijk lijkt om ons op iets te concentreren. Toch komt het er op aan om nu en dan eens echt tijd te maken, voor u zelf en voor Diegene Die u gemaakt heeft, en u leven geeft.

Als wij zien, hoe nu alles verloopt en dat vergelijken met wat er in de Bijbel allemaal geschreven is, over tijden die zouden gaan komen, moeten wij ons toch beter afvragen of wij niet bepaalde tekenen zien die in de Bijbel beschreven staan als tekenen gegeven om waar te nemen. We zitten wel vast aan dit samenstel van dingen, maar we moeten beseffen dat God iets veel beters in petto heeft voor ons. We kunnen daarom best onze verrekijker richten op die door God beloofde toekomst.

Christen Focus – Focus op datgene dat komt na het herstel van mensen: het Paradijselijk Koninkrijk.

Hoe we het ook draaien of keren, de meesten van ons worden meer dan eens in ons leven geconfronteerd met de dood. Zulk een ogenblik brengt ook wel eens de bevraging van de zin van dit aardse bestaan en doet velen afvragen of er na de dood wel iets zou kunnen zijn.
Hierop kan de Bijbel antwoorden geven. Dat Boek der boeken brengt meerdere antwoorden op zaken die mensen tijdens hun leven regelmatig bezig houden. Het geeft ons genoeg voedsel om over na te denken.

Uit de website Christen focus, fragment van de pagina over mediteren.

We kunnen best wat meer tijd nemen in ons leven om eens tot ons zelf te komen en rustig over dingen na te denken.

Met de lockdown waren we aan huis gebonden en konden de mensen genoeg tijd nemen om over zichzelf en anderen na te denken. Zo ook was er voldoende tijd om hun leven en deze wereld in overweging te nemen. Of velen dat gedaan hebben is een andere vraag.
Hebt u van deze periode van afzondering positief gebruik kunnen maken om eens echt dingen voor jezelf te doen?

Heb je ook eens na gedacht hoe je verder door dit leven wil stappen?

Waar richt u uw ogen op en waar wil u naar toe?

In Matteüs 6:24 leert Jezus dat niemand twee meesters kan dienen.

“ Niemand kan twee heren dienen: hij zal de een haten en de ander liefhebben, ofwel de een aanhangen en de ander verachten. Gij kunt niet God dienen en de mammon.” (Mt 6:24 WV78)

In de wereld van vandaag zien we genoeg mensen die van het geld hun god gemaakt hebben. Alles willen ze doen om zich verder te verrijken en de nieuwste gadgets aan te kopen. Het toegewijd zijn aan God komt zelfs niet eens in hun gedachten op. Maar hoe is het met u gesteld; Waar wil u zich bevinden?  Besef jij ook dat je niet God en tegelijkertijd geld kan dienen?

Aan het einde van dat vers in de Bijbel heb je waarschijnlijk ook de term mammon gehoord in plaats van geld.
Hoewel ‘mammon’ een woord was dat voornamelijk geld en bezittingen vertegenwoordigde, werd het ook gebruikt om te verwijzen naar alle soorten lusten. Als jou lusten meer aandacht krijgen dan je Schepper behoor je meer tot deze wereld dan de wereld van God. Als christen komt het er op aan om tot de wereld van God te komen behoren.

Als je God dient met je middelen van tijd, energie en talenten dan zal het jou ook voldoening kunnen geven om gefocust te blijven op God.

Aangezien we omringd zijn door zoveel zaken die ons kunnen afleiden moeten wij juiste keuzes maken en ons richten op dingen die ons geestelijk kunnen verrijken. We moeten ons ontdoen van alles wat ons vertraagt, vooral de zonde die ons afleidt.

Als er iets, iemand, een plaats of iets in je leven is, dat je op een of andere manier van God wegleidt, of dat je uit het gebed houdt, weg van gemeenschap met andere gelovigen of je afleidt van het lezen van je Bijbel, heb je één optie: verwijder dat ding uit je leven.

Gefocust blijven op God of op welke manier dan ook, groeien in je spirituele, gebed of christelijke leven met elke gewone zonde in je leven is bijna onmogelijk. Dood de zonde of het zal je geestelijk, fysiek doden,
of allebei.

Maak gebruik in je leven van die dingen die voorzien zijn om je in geloof vooruit te helpen. Er is eerst en vooral de Bestseller aller tijden, het Boek der boeken, de Bijbel. Maak er gebruik van en laat je er door inspireren.

Verder zijn er voorzieningen van mensen die al vele jaren in het geloof zijn. Lat je door hen helpen en durf samen met hen op weg gaan naar een beter inzicht in de Bijbel.

De nieuwe website “Christen focus” is nu een nieuw handig middeltje om je verder te begeleiden in je stappen van geloof. Maar er alsjeblieft gebruik van.

Over Christadelphians

Free Christadelphians or Brothers and sisters in Christ, living in Belgium, European Union. - Vrijë Christadelphians of Broeders en zusters in Christus wonende in België in de Europese Unie.
Dit bericht werd geplaatst in Aankondiging, Bijbel of Heilige Schrift, Christen zijn, Godsdienst, Jehovah, JHWH, Jawheh, Elohim God, Yahuwah, Jezus Christus, Jesus, Jeshua, Jahushua, Kerkopbouw, Levensvragen, Publikaties, Religie, Wereld en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Kunnen focussen in een hectische tijd

  1. Pingback: Kort overzicht Corona gebeuren in België (januari – begin juni 2020) | From guestwriters

  2. Pingback: Niet op het probleem focussen maar op de oplossing tot alle problemen | From guestwriters

  3. Pingback: Bij beperktheid van plaats toch nog verkondigend – Belgian Ecclesia Brussel – Leuven

  4. Pingback: Geestelijke affaires in CoViD-19 afzonderingstijden – Immanuel Verbondskind – עמנואל קאָווענאַנט קינד

Laat een Reactie achter - Leave a Reply

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.