Zending van Met Open Bijbel April 2020

Beste lezer van deze pagina’s en van “Met Open Bijbel“,

Tijdschrift van de Nederlandstalige Broeders in Christus of Christadelphians in Nederland en België

Vandaag gaat het nieuwe nummer van “Met Open Bijbel” de deur uit. Zoals gewoonlijk rond de Paasvakantie sturen wij de gegadigden een nieuw thematijdschrift van Met Open Bijbel.

Zoals velen bekend, is het thema voor dit jaar al in 2019 gekozen en bekendgemaakt, en er is daarom geen verband met de crisis van dit moment. Toch kan er nu, geloven wij, geen beter onderwerp zijn dan De opstanding tot eeuwig leven. Want de hoop op de opstanding is altijd de motivatie geweest van wie oprecht geloven in God de Vader en Zijn Zoon Jezus Christus, vooral van wie in moeilijke omstandigheden en zelfs in nood verkeren.

In tijd van voorspoed is het voor de een gemakkelijk te zeggen in God te geloven, en voor de ander dat hij God niet nodig heeft. Maar in onverwachte en ernstige situaties als deze komt het erop aan of wat wij denken en zeggen standhoudt. Vaak zie je dan het omgekeerde gebeuren: wie zei te geloven gaat zich afvragen of God wel bestaat, ofwel liefde is, als Hij dit toelaat, en wie dacht God niet nodig te hebben gaat zich iets afvragen, of komt ineens tot bezinning.

Hoe het ook zij, wij hopen dat u moed put uit uw overtuiging dat God bestaat, en u in Zijn Woord juist datgene zoekt dat u opbeurt, hoop en kracht geeft. Veel mensen leven in angst voor wat er met henzelf of hun familieleden gaat gebeuren.
Wij zeggen niet dat angst niet in het leven van een gelovige thuishoort. De grootste Mens van alle tijden, Jezus Christus, wist wat angst was. Toen zijn dood heel dichtbij kwam, werd Hij zelfs ‘dodelijk beangst’ (Lucas 23:44); en daar was alle reden toe. Maar hij bleef niet hangen in die angst! Hij deed het enig juiste in zo’n situatie:

Hij bad vurig tot zijn Vader in de hemel, wetend waarom hij zich in deze situatie bevond. Hij wist dat juist die dood aan een paal waar hij zo dodelijk beangst om was – misschien niet eens zozeer om de pijn en de schande op zich – de vooraf door God in de Schriften bekendgemaakte weg was om de hem beloofde heerlijkheid te bereiken.

En in die heerlijkheid kon hij dan mensen van geloof – die verzoend zijn met God door zijn schuldoffer – leiden tot diezelfde heerlijkheid. Na zijn worsteling in gebed, in de hof van Gethsémane, hervond Hij de rust en ging met moed en kracht de hem door God gewezen weg.

Misschien zegt u

‘Ja, maar Jezus was geen gewoon mens’.

Afgezien van of dat waar is, zou u dan eens kunnen kijken naar zijn voorvader David, die ook heel wat in zijn leven te verduren kreeg. En hij deed hetzelfde als zijn grote Zoon: hij ging in gebed tot God, putte daar troost en moed en kracht uit en kon daarna verder. Veel psalmen zijn van zijn hand. In ieder geval die van 1-72. Zij tonen een ervaringsgeloof, geen theoretisch geloof in leerstellingen. Hij maakte dingen mee in zijn leven, en vertelde wat er gebeurde toen hij tot God bad, of vroeg God in tijd van nood voor het gehele volk te doen zoals Hij in het verleden had gedaan.
Dit zou u daarom ook het beste kunnen doen. U kunt bezorgd zijn, bang zijn voor de gevolgen van besmetting van uzelf, uw partner, uw kinderen en kleinkinderen, enzovoorts, maar daar niet in blijven vastzitten. Door uw vertrouwen te stellen op God, Die heeft bewezen een Redder te zijn voor wie Hem ernstig zoeken. Hij is niet blind voor de nood van Zijn kinderen en is niet doof voor hun smeekgebeden. De verhoring van gebed en de vervulling van profetie zijn juist de bewijzen van Zijn bestaan en werkzaamheid onder ons mensen.

U weet uit de Bijbel dat de wereld niet zo blijft als die tot nu toe geweest is. Uit vorige artikelen op deze site kon u dit al op maken, alsook hebben wij in ons gedrukte tijdschrift daar keer op keer op gewezen. Het teken van de eindtijd voor Joden en christenen – dat één van de onderwerpen van ons thema van vorig jaar was – is de terugkeer van Israël naar eigen land en het herstel van de natie in de vorige eeuw. Daarna zou de tijd om tot geloof, berouw en bekering te komen beperkt zijn, zoals toen Noach de ark moest bouwen en mensen uitnodigen daarin te gaan om gered te worden van de komende zondvloed.

Het eind van het boek Openbaring laat zien dat de huidige ‘wereld’, de als ‘Babylon‘ gekenmerkte menselijke samenleving, tot een einde komt, om plaats te maken voor het Koninkrijk van God op aarde, met Jezus Christus als de Koning en allen die God hem gegeven heeft – engelen en gelovigen – als zijn dienaars. Misschien is wat nu gebeurt nog een waarschuwing, misschien is het de inleiding op het einde van ‘Babylon’. Maar één ding is zeker:

God heeft het gemaakt tot een onderdeel van Zijn plan en zal het niet onnodig lang laten duren. Aan de komst van het Koninkrijk gaan weeën vooraf, als bij een geboorte.

Maar God geeft de zekerheid van een veel betere toekomst:

“En ik hoorde als een stem van een grote schare en als een stem van vele wateren en als een stem van zware donderslagen, zeggende:

Halleluja! Want de Here, onze God, de Almachtige, heeft het koningschap aanvaard.

Laten wij blij zijn en vreugde bedrijven en Hem de eer geven, want de bruiloft van het Lam is gekomen en zijn vrouw heeft zich gereedgemaakt; en haar is gegeven zich met blinkend en smetteloos fijn linnen te kleden, want dit fijne linnen zijn de rechtvaardige daden van de heiligen. En hij (de engel) zei tot mij:

Schrijf, zalig zij, die genodigd zijn tot het bruiloftsmaal van het Lam (Openbaring 19:6-9).

In deze tijd van noodgedwongen thuiszitten, is de beste raad die wij u kunnen geven de gelegenheid te benutten meer en intensiever in de Bijbel te lezen.

Hier op dit platform maar ook op onze ecclesia site kan u verdere artikelen vinden die u bij dat lezen van de Bijbel kunnen helpen.
Naast die vooral op het geloof en de bijbel gerichte artikelen kan u ook meer lezen over levensstijl, net als hoe u meester kan worden over angst en moeilijkheden kan overwinnen, op From Guestwriters, waar wij zoals de naam al aan geeft, artikelen aanbieden van verscheidene schrijvers die iets te vertellen hebben om u te doen na denken, maar ook om u een beter gevoelen te geven. Graag nodigen wij u uit ook om die website te bezoeken.

Ook voor de kinderen bieden wij heel wat aan voor deze dagen van Lockdown waarbij zij thuis gebonden zijn. U kan ons steeds de kinderblaadjes aanvragen, naargelang de leeftijd het tijdschriftje “Kids en de Bijbel” (voor de basisschool) en “Jij en de Bijbel” (voor tieners). In die tijdschriftjes staat er veel om samen met hen te doen, of dat zij zelf kunnen doen.

Wij hopen dat onze aangeboden lektuur een positieve invulling van uw gedachten zal geven en uw geloof zal versterken.

Sterkte en Gods zegen.

Als God het wil, zullen wij doorgaan met Met Open Bijbel.
De Redactie

+

Voorgaand

Met Open Bijbel Tijdschrift voor Bijbellezen en -Studie

Enkele reacties op on periodiek blad Met open Bijbel

Materialisme, “would be” leven en aspiraties #8

Wonder van openbaring

Geloven in God

++

Aansluitend

  1. Tijdschrift Met Open Bijbel
  2. Betrouwbare woord
  3. Bijbel – Enige bron van kennis en openbaring van God
  4. Bijbel baken en zuiverend water
  5. Bijbel verzameld Woord van God
  6. Bijbelboodschap voor ons
  7. Boek in onze handen
  8. Holland Week of billing
  9. Overgang 2013-2014 en Met Open Bijbel
  10. Enige fijne reacties op ons papieren tijdschrift “Met Open bijbel”
  11. Free Christadelphians looking for help with their magazines
  12. Elohim’s keuze in de wereld
  13. Reflectie voor 7 Juli – Voorspoed van anderen
  14. Video: Waarom zou ik geloven in God
  15. Begrijpend Zingen: Psalm 8: Heerschappij mens en luister
  16. Begrijpend zingen: Psalm 105-106
  17. Wat is de zin van dit leven
  18. Redding mogelijk voor allen
  19. Wat verzet bergen? Vertrouwen!
  20. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #7 Gebed #5 Luisterend Oor
  21. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #16 Voordelen van het bidden
  22. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #17 Soorten van gebed
  23. Een race niet voor de snelste, noch een strijd om de sterkste

Over Christadelphians

Free Christadelphians or Brothers and sisters in Christ, living in Belgium, European Union. - Vrijë Christadelphians of Broeders en zusters in Christus wonende in België in de Europese Unie.
Dit bericht werd geplaatst in Aankondiging, Bijbel of Heilige Schrift, Jezus Christus, Jesus, Jeshua, Jahushua, Levensvragen, Wereld, Woord van God en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Zending van Met Open Bijbel April 2020

  1. Pingback: Het themanummer van ‘Met Open Bijbel’ voor 2020 #1 Dodelijkheid & Duidelijkheid – Belgian Ecclesia Brussel – Leuven

  2. Pingback: Kort overzicht Corona gebeuren in België (januari – begin juni 2020) | From guestwriters

Laat een Reactie achter - Leave a Reply

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.