Redding, vertrouwen en actie in Jezus #3 Zoals Jezus

Redding, vertrouwen en actie in Jezus

Voorgaand: Redding, vertrouwen en actie in Jezus #2 Te Doen

Naar Vorige hoofdstukken:1.     Bedekking van het lijden door het Zoenoffer

2.     Vertrouw Jezus-Christus vandaag! Hier is wat u moet doen

3.     Als u Jezus Christus als uw Redder hebt ontvangen, als Christen zou u moeten:

1. De dingen blijven doen zoals Jezus ze deed.

Jezus heeft ons een voorbeeld gegeven hoe wij ons moeten gedragen en hoe wij door het leven kunnen gaan.

“en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’” (Mattheüs 28:20 NBV)

2. Vasthouden aan de Judeo Christelijke waarden en aan Gods Wet.

Zoals Jezus zich hield aan de Wetten van God moeten wij dat ook doen, maar met hem is ook de bezegeling van het Nieuwe Verbond gekomen en zijn sommige oudere wetten vervallen of moeten wij deze niet meer onderhouden. Jezus heeft ons de Gulden Regel gegeven. Als voornaamste punt mogen wij nooit aan een ander doen wat wij niet graag aan ons zelf gedaan willen hebben. Steeds moeten wij naar de geest van de wet leven eerder dan naar de letter van de Wet.

“Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen.” (Galaten 3:24 NBV)

“Draag elkaars lasten, zo leeft u de wet van Christus na.” (Galaten 6:2 NBV)

“Maar God zij gedankt: u was slaven van de zonde, maar nu gehoorzaamt u van ganser harte de leer waaraan u zich hebt toevertrouwd,” (Romeinen 6:17 NBV)

“Dat wij Gods kinderen liefhebben weten we doordat we God liefhebben en zijn geboden naleven. Want God liefhebben houdt in dat we ons aan zijn geboden houden. Zijn geboden zijn geen zware last,” (1 Johannes 5:2-3 NBV)

“Liefhebben houdt in dat we leven volgens Gods geboden. Volgens dit gebod, dat u vanaf het begin gehoord hebt, moet u leven. Er zijn veel dwaalleraren in de wereld verschenen die de komst van Jezus Christus als mens niet belijden. Dat nu is de verleider, de antichrist! Wees op uw hoede en verspeel niet wat we bereikt hebben, maar zorg dat u het volle loon ontvangt. Wie niet bij de leer van Christus blijft maar verder wil gaan, heeft God niet. Wie bij die leer blijft, heeft zowel de Vader als de Zoon. Als er iemand bij u komt die deze leer niet uitdraagt, ontvang hem dan niet in uw huis en groet hem niet, want wie zo iemand groet, is medeplichtig aan zijn kwalijke praktijken. Hoewel ik u nog veel te zeggen heb, wil ik dat niet doen met inkt op papyrus. Ik hoop naar u toe te komen en persoonlijk met u te spreken; dan zal onze vreugde volkomen zijn. De kinderen van uw uitverkoren zuster groeten u. Van de oudste. Aan mijn geliefde broeder Gajus, die ik werkelijk liefheb. Geliefde broeder, ik hoop dat het u in alle opzichten goed gaat en dat u gezond bent. Dat het uw ziel goed gaat weet ik, want tot mijn grote blijdschap kwamen hier telkens weer broeders die van uw trouw aan de waarheid getuigden; ze vertelden dat u de weg van de waarheid volgt. Niets verheugt mij meer dan te horen dat mijn kinderen de weg van de waarheid volgen. Geliefde broeder, uw trouw blijkt uit alles wat u voor de broeders doet, zelfs al kent u hen niet.” (2 Johannes 1:6-3 Johannes 1:5 NBV)

“Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader.” (Mattheüs 7:21 NBV)

“en ontvangen we van hem wat we maar vragen, omdat we ons aan zijn geboden houden en doen wat hij wil.” (1 Johannes 3:22 NBV)

“Als je mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden.” (Johannes 14:15 NBV)

“Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’” (Johannes 14:21 NBV)

“En toen hij naar de uiteindelijke volmaaktheid gevoerd was, werd hij voor allen die hem gehoorzamen een bron van eeuwige redding,” (Hebreeën 5:9 NBV)

“Dat wij God kennen weten we doordat we ons aan zijn geboden houden. Wie zegt: ‘Ik ken hem, ‘maar zich niet aan zijn geboden houdt, is een leugenaar; de waarheid is niet in hem. In wie zich aan Gods woord houdt, is zijn liefde ten volle werkelijkheid geworden; hierdoor weten we dat we in hem zijn. Wie zegt in hem te blijven, behoort in de voetsporen van Jezus te treden.” (1 Johannes 2:3-6 NBV)

3. Jezus volgen.

Wij moeten geen werelds persoon volgen of wij moeten niet tot een reusachtige kerk behoren. Een groot werelds succes maakt daarom nog niet de juiste kerk. Alsook getuigt het nog niet dat daar de juiste voorsprekers zijn of maakt het hen nog niet tot grote predikers of goede leraren. Christen worden is iets anders dan behoren tot een kerk.

“Niemand kan twee heren dienen: hij zal de eerste haten en de tweede liefhebben, of hij zal juist toegewijd zijn aan de ene en de andere verachten. Jullie kunnen niet God dienen én de mammon.” (Mattheüs 6:24 NBV)

“Jezus nam opnieuw het woord. Hij zei: ‘Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft.’” (Johannes 8:12 NBV)

**

English version:   chapter 2.   Trust Jesus Christ today! Here’s what you must do

this chapter 3:Salvation, trust and action in Jesus #3 as a Christian

Over Christadelphians

Free Christadelphians or Brothers and sisters in Christ, living in Belgium, European Union. - Vrijë Christadelphians of Broeders en zusters in Christus wonende in België in de Europese Unie.
Dit bericht werd geplaatst in Christen zijn, Christendom, Jezus Christus, Jesus, Jeshua, Jahushua en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.