Gods vergeten Woord 24 Getuigen 1 Intro

In de vorige artikelen hebben wij er op gewezen dat Jezus verwees naar zijn predikingsopdracht en zijn apostelen op het hart drukte dat zij die zendingsopdracht verder moesten opnemen. Jezus vertrouwende dat in de verkondigers hun noden zou worden voorzien door de mensen tot wie zij predikten. Maar Jezus bereide hen er ook op voor dat zij in de toekomst lang niet altijd gastvrij ontvangen zouden worden; integendeel zij zouden op den duur te maken krijgen met openlijke vijandigheid en vervolging.

De ware gemeente kenmerkt zich door een voort­durend getuigen van het evangelie, desnoods ten koste van het eigen leven, zonder dat dit noodzakelijkerwijs leidt tot een groot­scheepse bekering. De ware gelovige verkondigt een betere wereld, maar is geen bouwer daaraan. Die betere wereld zal God wel brengen op zijn tijd.

 

Tegenstanders van het Christendom wij­zen graag op het feit dat 2000 jaar Christendom duidelijk geen betere wereld heeft gebracht en dat het Christendom als ideolo­gie dus duide­lijk heeft gefaald. Nu is dit argument op zichzelf toepasbaar op iedere ideologie die de wereld kent of heeft ge­kend, dus ook op die welke dan al snel als het alternatief worden gepre­senteerd. Maar daar gaat het nu niet om. Het punt waar het om gaat is dat Jezus Christus nooit heeft gezegd of geleerd dat zijn volge­lingen de we­reld zouden moeten verande­ren. Het paradijs op aarde zou er niet ko­men door hun werken, maar door Gods ingrijpen aan “het einde der tijden”. Hij maakt ruim­schoots duidelijk dat zijn volge­lingen geen revolutionairen zul­len zijn maar een ver­volgde minder­heid in een vijandige wereld.

In deze wereld zijn er heel wat mensen die zich uitgeven voor “Christen” maar als wij naar hun geloof en levenswijze kijken zien wij geen gelijkenis of geen mogelijk verband met de leerstellingen van de leermeester die zij zogenaamd zouden volgen. Wij zien dat zij de meester zelf als hun god aanschouwen wat regelrecht indruist tegen de leer van Jezus zelf en tegen de Bijbelse leer. Alsook zien wij dat hun levenshouding helemaal geen goede getuigenis kan zijn van de levenswijze die Jezus verkondigde. De vredesboodschap en houding van broederlijke liefde is bij velen van die naam christenen niet terug te vinden.

Wij zullen komen te zien dat het belangrijk is om Jezus in geloof na te volgen en te volharden in dat geloof. Wat niet altijd zo evident is.

Ook zal elke Christen moeten beseffen dat de tijd dat het einde zal komen ook veel te  maken heeft met de getuigenis die er dan zal afgelegd worden, want de verspreiding van het geloof is essentieel. Het is namelijk God’s verlangen dat de Getuigenis over het Koninkrijk wijdverspreid de ronde zal doen.

 

+

Voorgaande:

Gods vergeten Woord 23 De andere wang 4 Oorlog en vrede

Vervolg:

Gods vergeten Woord 24 Getuigen 2 Jezus’ rede op de Olijfberg

Over Christadelphians

Free Christadelphians or Brothers and sisters in Christ, living in Belgium, European Union. - Vrijë Christadelphians of Broeders en zusters in Christus wonende in België in de Europese Unie.
Dit bericht werd geplaatst in Christen zijn, Christendom, Kerkopbouw, Religie en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Gods vergeten Woord 24 Getuigen 1 Intro

  1. Pingback: Gods vergeten Woord 24 Getuigen 2 Jezus’ rede op de Olijfberg | Broeders in Christus

  2. Pingback: Gods vergeten Woord 24 Getuigen 3 De opdracht om te prediken | Broeders in Christus

  3. Pingback: Gods vergeten Woord 24 Getuigen 4 Jezus’ laatste boodschap | Broeders in Christus

  4. Pingback: Gods vergeten Woord 24 Getuigen 5 Een getuigende Heer en getuigende dienaren | Broeders in Christus

Laat een Reactie achter - Leave a Reply

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.